Sucuk reklamlarında komik adamlar


Hasan Kaçan ve Kadir Çöpdemir ekranların iki komik adamı. Son zamanlarda iki komiği reklamcılar da çok sık kullanmaya başladı. Özellikle sucuk firmalarının vazgeçemediği isimler oldular. Peki reklamcılar neden komik adamları sucuk reklamlarında oynatıyorlar? Sucuğun tüketici kitlesi komikleri mi seviyor? Sucuğu en çok kimler tüketiyor? Bunların cevaplarını reklamcılar çoktan almış olmalı ki, komik adamları kullanıyorlar.


Tüm bu soru cevap ilişkisi içinde reklamdan sonra bizim aklımızda ne kalıyor? Cevabını siz de düşünün. Benim cevabım genel olarak “sucuk” ve “komik adamlar”. Zaten yıllardır “güvenmek” kavramı üzerine kurduğum sucuk satın alma şeklimi bu reklamlar değiştirmiyor ya da arttırmıyor. Ancak sucukla ilgili “can çekme noktamı” harekete geçiren en önemli obje ise “fotoğraf”. Otobüslerde ya da çeşitli alanlarda gördüğüm sucuklu yumurta fotoğrafına reaksiyon gösteriyorum.

Sözün özü; sucuğun yanında Hasan Kaçan ya da Kadir Çöpdemir’in olması beni ilgilendirmiyor.