“Turplar Vadisi Pusu” rekor kırıyor

Türkiye’nin en lezzetli turpları meğerse Osmaniye’nin Kadirli ilçesinde yetişiyormuş. Hani ürünleri ile öne çıkan yöreler, iller vardır. Kayısı denilince Malatya, çay denilince Rize… fındık Ordu ve Giresun, şeftali Bursa, mandalina İzmir…

Ya turp? Turpuyla ünlü olan yöremiz ise AKDENİZ Bölgesi’nde Osmaniye’nin Kadirli ilçesiymiş.

Eminim ki pek çoğumuz bunu bilmiyorduk. Eğer Kadirli Belediye Başkanı, yöre için ekonomik değeri yıllık 15 milyon TL olan turp için ilginç bir tanıtım filmi çektirmeseydi, belki de hiç haberimiz bile olmayacaktı.

Son on yılın televizyonlardaki kült dizisi “Kurtlar Vadisi” ne atıfta bulunularak hazırlanan “Turplar Vadisi Pusu” adlı iki bölümden oluşan –turp tanıtım filmi- dizi bütün ana haberlerine konu oldu.

İnternette izlenme rekorları kıran “Turplar Vadisi Pusu” çok başarılı bir tanıtım hareketi olarak bence alkışlanmalı.

İstanbul’da milyon dolarlar alarak x bir ürünün tanıtımını yapmayı beceremeyen anlı şanlı reklamcılar ve iletişim şirketleri bundan iyi bir ders çıkarmalı.

Bu ince tanıtım zekasını ortaya koyanları ben tebrik ediyorum, alkışlıyorum. Bundan sonra kime "turpuyla ünlü yöremiz neresi?” diye, cevapsız kalacağını sanmıyorum.

Bu arada tanıtım filmlerinin kış aylarında gündeme taşınması ürünün tüketim zamanlaması açısından da doğru… Balık yanında turp sevenlerdenim, tavsiye de ederim.

Not: Turp öksürüğe, böbrek taşlarına, karaciğer şişliğine, sarılık ve safra kesesi, romatizmal hastalıklar, astım ve bronşite iyi geliyor. İçerisinde C, B1, B2 vitaminleri, şekerler, nişasta, hardal yağı, askorbik asit gibi pek çok madde ihtiva eden turp, C vitamini bakımından portakal ve limondan önce geliyor.

O kadar anlattık, merak edenler için filmleri de aşağıya koydum. İyi seyirler…

"TURPLAR VADİSİ PUSU 1"



"TURPLAR VADİSİ PUSU 2"