Eyvah! TL'nin simgesi çok tehlikeli


Türk Lirası için hazırlanan simgeler arasından birinci olanını beğenmedim. Aşırı siyasete dalmış bir takım insanlar gibi benim beğenmeme nedenim Tayyip Erdoğan’ın kısaltılmışı gibi duruyor olması değil. Euro’ya benziyor olmalı ya da Ermeni para biriminin işaretinin tersi olması da değil…
Kreatiflikten ve algılatmaktan uzak bir simge… bu da değil beğenmeme nedenim. Merkez Bankası’nın eski Başkanı “Liranın kriz zamanını atlattık, şimdi hasat toplama zamanı. Orak gibi olması güzel” falan diyor. Herkes istediği bir şekle benzetiyor yeni TL simgesini. Başbakan Eroğan ise çizgilerin yukarı doğru olmasından dolayı TL’nin yukarı doğru değerli, kıymetli bir para olduğunun anlamı çıktığın söylüyor… Benim beğenmeme nedenim bu da değil…

E peki ne? Neden beğenmedim? Çünkü açılmış şemsiye gibi duruyor. Ve çocukluğumuzdan beri kemer sıkan bizlere sanki o bilinen ayıp atasözünü anımsatıyor gibi. Hani şemsiyenin elde değil de kapalı olarak insan vücudunun bir başka bölgesinde olduğunda açılmasının çooook tehlikeli olduğuna dair bir söz… Kredi kartı borçları, kredi borçları ve sıkıntı içinde sürdürülen hayatların çoğunlukta olduğu memlekette doğrusu ben yeni simgeyi “açık bir şemsiye” gibi algıladım.