İletişim problemli bir ajans: GLOBAL Hill & Knowlton


Türkiye’de önde gelen iletişim ve halkla ilişkiler şirketlerinden biri olan GLOBAL Tanıtım ve Halkla İlişkiler Şirketi ile ilgili nezaketsiz bir iletişimsizlik yaşadım. Bunu sizlerle paylaşmak istedim.

GLOBAL, adı çok bilinen ve gerçekten PR dünyasına katkısı büyük olan Ceyda Aydede tarafından bugünlere taşınmış bir şirket. Ülkemizin önde gelen firmalarının işlerini yapıyor. Yabancılar tarafından geçtiğimiz zaman içinde önemli bir bölümü satın alınırak adı GLOBAL Hill & Knowlton olarak değiştirildi.

Bu kısa bilgilerden sonra dev iletişim şirketi GLOBAL’in benimle ilgili olarak yaşattığı iletişim rezaletini aktarıyorum…

Yaklaşık 2 ay önce Global’de çalışan bir arkadaşım “Medya iletişim direktörü arıyoruz senin için bir randevu almamı ister misin?” dedi. Ben de GLOBAL olduğu için “Görüşelim” dedim ve e-posta ile bir CV gönderdim.

Önce GLOBAL’in Genel Müdür’ü Esra Zincirkıran Aydın ile görüştüm. Görüşme olumluydu. Esra hanım “Ben size olumlu bakıyorum, Ceyda hanım ile de bir görüşme yapacaksınız, ardından sizinle ilgili tam olarak kararımız ortaya çıkar” dedi. Bu görüşmede işle ve şirketin bana önerdiği şartlarla ilgili her türlü detayı konuştuk.

Bir hafta sonra GLOBAL'in Başkan'ı Ceyda Aydede ile olan randevumuz da olumlu geçti. Kendisi “Hayırlı olsun” da diyerek, “Yabancı ortaklarımıza sizinle ilgili yazımızı gönderip, bütçeye koyacağız. Sizi de birkaç gün içinde ararız” diyerek, el sıkıştık. Bu iki görüşmeden çıkan sonuç “Hayırlı olsun” ifadesi ile birlikte tecrübe ve birikimimi GLOBAL için harcayacağım anlamına geliyordu.

Ancak aradan iki gün değil iki ay geçmesine rağmen GLOBAL’den ne bir telefon ne de bir e-posta ile bana geri dönüş yapılmadı.

Görüşme yaptığım bir iletişim ajansı… Bir haberin gazete, televizyon, dergi ya da başka bir yayın organında yer alması için her türlü iletişim “cambazlığının” yapıldığı bir yer… Mahalle bakkalına, yaz tatilinde çırak olarak çalışmak için gitmiş ve sonra haber alamamış olsam “Amaaaan bakkal Rıza, şeker tartmaktan aklına gelmemiştir” der geçerim. Ancak adı GLOBAL olan ve meslekte duayen olarak bilinen Ceyda Aydede’nin şirketi olan bir yerde bunu yaşayınca, olmuyor. İki sefer görüşmeye git vakit harca… Onlarca soruya cevap ver, kendini anlat. Sonunda yaşanılan ise “iletişim terbiyesizliği”….