Doğum günüm için seçtiğim eser


Doğum günüm için kendime hediye ettiğim eser Maria Callas'tan... La mamma morta... Tom Hanks'in başrolünü oynadığı ve Oscar aldığı Philedelphia adlı filmin müziklerinden biriydi. Yıllardır titretir beni ne zaman dinlesem.
Hele sözlerini okurken dinliyorsam... İşte sözler ve müthiş ses


Öldürdüler annemi, odamın girişinde,
beni kurtarmak için öldü o , gecenin köründe,
Bersi'yle şöyle bir gezintiye çıkmıştım,
kurşuni bir ışık parıldadı ve önümü aydınlattı karanlık caddede,
baktım ona,
çocukluk evim alevler içindeydi!
yalnızdım ve hiçlikle kuşatılmış,,,
açlıkla ve fakirlikle, yoksunlukla ve tehlikeyle kuşatılmış,,,
hastalandım,
ve bersi , öyle iyi ve saf ki
güzelliğini sattı benim için,
beni seven herkese talihsizlik getirdim,
işte o zaman ,mutsuzluğumlayken,
aşk bana geldi
ve tatlı, ezgili bir sesle mırıldandı;

"yaşamalısın! ben hayatın kendisiyim.
cennet , gözlerimde,,,
yalnız değilsin,
gözyaşlarının göğsüme düşmesine izin ver
seninle yürüyeceğim ve sana kuvvet vereceğim!
gülümse ve umutlan!
ben aşkım,
kan ve çamur ,hepsi de etrafındalar mı?
ben kutsalım! sana unutturabilirim!
ben gökten dünyaya inen tanrıyım,
ve ah dünyayı cennete çeviren,,,
ben aşkım, aşkım ,aşkım,"

ve melek yaklaştı ,öptü beni
ve bu öpücükteki ölüm'dür,
can çekişen beden benim bedenimdir
anlayın o zaman,
şimdiden onun kadar ölüyüm ben de,