Facebook'a muhtaç kalan (!) gazeteci

Celalettin Kafesoğlu, medya sektörünün duayenlerinden. Bab-ı Ali’de başlayan meslek hayatını Milliyet’in yazı işlerinde, son yıllarda ise Tercüman’da devam ettirdi. Ancak birkaç yıldır internet gazeteciliği alanında “yazete.com” da genel yayın yönetmenliği yapmıştı. Kurtlar Vadisi’nin yapımcısı Pana Film’in haber sitesi olan yazete.com’u sıfırdan kurup yöneten Celalettin abi ile Bostancı’da minibüs yolu üzerindeki Kahve Dünyası’nda buluştuk.
Abi-kardeş ikimiz de Kahve Dünyası’nı seviyormuşuz onu anladık. Kahveleri söyledik… Bu arada Celalettin abiye “Öyle Bir Geçer Zaman ki” adlı dizideki Balıkçı’nın ne kadar çok benzediğini farkettim. “Valla Yavuzcuğum herkes bunu söylüyor” diyerek gülüştük ama Celalettin abi daha yakışıklı bence…
Dijital hayatla o kadar iç içe olan Celalettin Kafesoğlu, “Facebook’ta yokum” dedi. Ben şaşırdım tabii… “Takip edemiyorum. Biri bana mesaj yazıyor ama o an bakamayınca konu güncelliğni kaybediyor ve ben mahcup oluyorum” sözleriyle neden olmadığını anlatıyor.
Bir ara face book’da hesap açmış, açıkladığı sebepten dolayı kapatmış. Fakaaaat şu günlerde “Facebook’un eline düştüm Yavuz” diyor. Neden mi?  BU LİNKİ TIKLAYIN, İZLEYİN…

Eveeet linki tıklayıp izlediniz ve bir duayen gazetecinin facebook’a neden muhtaç (!) kaldığını öğrendiniz.
Gelelim Celalettin abiyle yaptığımız sohbetin devamına…
Celalettin abi şu sıralar eski gazeteci abimiz olan Volkan Karsın’ın çıkardığı prestijli bir gazete olan NT HAYAT’ın sayfalarını hazırlıyor.
Klasik gazetelerle, internet gazeteciliği arasındaki farkları konuşuyoruz. Celalettin abi “İnternet gazeteciliği daha diri daha heyecanlı. 24 saat dikkat halindesin. Haberler her an değişiyor, bunları anında güncellemeniz gerekiyor” diyor. Cep telefonları, tablet PC’ler, laptop’ların kullanımının artması ile haberciliğin daha hızlı olmak zorunda kaldığını belirterek “Buna kalp dayanmaz” diye gülüyor bir gerçeğin altını çizerek.
Allah sağlık versin, medyanın böyle tecrübeli ustalara her zaman ihtiyacı var.  Sağlıcakla kal Celalettin abi…