Kitap tanıtım fragmanları meşhur yazara mı yapılıyor?

Yayınevleri kitapların okurlar tarafından fark edilmesi için -ki binlercesi arasından fark edilmeyip gerçek ömrünü değil ama raf ömrünü tamamlayanlar var - tanıtım filmlerine yöneldiler. Türkiye’de henüz yeni olan bu pazarlama yöntemi dünyada da aslında uzun yıllar öncesine dayanmıyor.
Bu yöntem yine de henüz zaten adı bilinen önceki kitaplarında belli bir satış rakamına ulaşmış yazarlar için yapılıyor. Yani yayınevleri zaten gol olacak vuruşu “estetik” yaparak tribünlerden daha bol alkış almak istiyorlar aslında. Gol atamayacakları vuruştan kaçınıyorlar. Ahmet Ümit, Hakan Günday, Mine Söğüt ve Sibel Eraslan gibi ünlü yazarların kitaplarına çekilen fragmanları anımsayanlar vardır mutlaka. Yayınevlerinin kendi siteleri, kitabevine konulan ekranlar ve YouTube kanalları vasıtasıyla okuyucuya kitabı okumadan evvel kitapla ilgili bir fikir vermeye çalışıyor. Bazıları profesyonel yönetmenlere yaptırılan fragmanlarda ünlü oyuncular da rol alabiliyor. İletişim Yayınları tarafından Sezgin Kaymaz’ın kitabı Kün için hazırlanan fragmanda Türk sinemasının önemli simalarından Erkan Can rol alıyor. (Kaynak: Zaman Gazetesi – Nur Muhammed Tarhan)