“Salak adam" şarkı ve klipleriyle değil, reklamlarla şöhreti yakaladı

Adam gözlerini öyle bir patlatıyor, yüz kaslarını öyle bir kullanıyor ki… mimik sihirbazı sanki. Kemal Sunal’ın biraz daha şehir görmüş hali, iletişim çağının İnek Şaban’ı. Bu müzisyen adamın klipleri var. Ancak şöhreti, reklamcıların onu keşfedip “palavracı” ve “salak” sıfatlarıyla donatmasıyla yakaladı. 

Erdem Yener, genç bir sanatçı. Pek çok kişi gibi ben de onu önce Dankek reklamlarında gördüm. Arkadaşına palavra atan kendini dev aynasında gören bir tiplemeydi. Ancak asıl patlamayı cep telefoncularının rekabetiyle yaşadı.

Telefon operatörleri Türkiye’nin ünlü komiklerini kullanarak rekabette bir adım öne geçmeye çalışıyorlar. Birkaç yıldır Cem Yılmaz, Ata Demirer, Şahan Gökbakar’lı reklam serilerini izledik, izliyoruz. Çuvalla parayı komiklerin “cebe indirdikleri” bu sektörün son aylardaki en önemli kozu ise daha önce hiç tanınmamış ya da müzisyenliğinden dolayı dar bir çevre tarafından bilinen Erdem Yener.

Dan Kek reklamılarından sonra Erdem Yener’i ardı arkası kesilmeyen, hikayesi bitmeyen AVEA reklamlarında seri olarak uzun süredir izliyoruz. Ben reklamdan etkilenip AVEA’ya geçecek değilim ama bu adamı izlemeye bayılıyorum. Reklam metin yazarları müthiş rahatlamışlardır. Adamın eline iki kelime tutuştur hatta hiçbir şey yazma koy kameranın önüne… o kameraya bakıp gözlerini patlatsın, iki mimik yapsın… İş tamam.

Az önce internette şarkısını bulup dinledim. Şarkı da harika. Aşağıya klibini koydum, izlersiniz. Haa bu arada modern Şaban’ı geçen gün bir televizyon dizisinde gördüm. Ama dizinin hangisi olduğunu şimdi hatırlayamıyorum. Şöhret basamaklarını son sürat çıkan Erdem Yener, bilboardlardaki afişlerle, televizyon reklamlarıyla hayatımızın bir bölümüne oturdu.

Haberlerde izledim Malkoçoğlu yeniden çekilecekmiş. Bunun için Cüneyt Arkın’ın varisi olacak sanatçı binlerce gencin kıyasıya yarışmasına rağmen bulunamamış. Cem Karaca’nın varisi Kıraç gibi dururken, rahmetli Kemal Sunal’ın komiklik tahtına reklamların “salak” adamı Erdem Yener oturmaya aday gibi duruyor.